30 Ocak 2013 Çarşamba

“Okul-Müze Eğitim Etkinlikleri” Projesinin 1. Etabı Tamamlandı.

 
İstanbul Sağlık Müzesi Eğitim Bölümü; çocuklar, gençler ve yetişkinlere yönelik uygulayacağı eğitim programlarıyla yaşam boyu eğitimi hedefledi. Okullarla işbirliğini geliştirmek amacıyla eğitim programlarının ilk ayağını oluşturan “Okul-Müze Eğitim Etkinlikleri” ile çalışmalara başladı.
Büyükreşitpaşa İ.Ö.O. Fen-Teknoloji Labaratuvarı, Aralık 2012.

Sağlık Müzesi Eğitim Bölümü tarafından insan anatomisi ve fizyolojisini eğlenceli, keşfedici yöntemlerle anlatan nesne, oyun ve çalışma materyallerinden oluşan eğitim kitleri hazırlandı. “Beni Ben Yapan Ne?”, “Sindirim, Dişler”, “Duyular Oyunu”, “Güçlü Kemiklerim”, “Bakış” ve “Keşif Sepeti” başlıklarında etkinlikler oluşturuldu. Büyükreşitpaşa İlköğretim Okulu ve Ortaokulu içinde gerçekleştirilen pilot uygulama sonucunda, 7-14 yaş aralığında 300 öğrenciyle etkinlik gerçekleştirildi.
   


Nesnelerle bire bir çalışma ortamı yaratılarak çocukların yaşayarak öğrenmeleri desteklendi. Yaratıcılıklarını kullanarak, sanatsal becerilerini geliştirmelerine katkı sağlayacak etkinlikler oluşturuldu. Ayrıca bu uygulamayla öğrencilerin okul müfredatındaki pek çok konuyu pekiştirmelerine katkı sağlandı.



İstanbul Sağlık Müzesi, Okul-Müze Eğitim Etkinlikleri programının uygulanmasına 2012-2013 eğitim-öğretim ikinci yarıyılında, Beyazıt Ford Otosan İlkokulu ve ortaokulunda devam edecektir.

Müze Eğitim Bölümü Uzmanları:


Güler UYGUN: guler.uygun@sm34.gov.tr

Tel : 0212 511 89 18 Dahili : 1402

Aysun KAYNAK : aysun.kaynak@sm34.gov.tr

Tel : 0212 511 89 18 Dahili : 1432
istanbulsaglikmuzesi@gmail.com

                                                                                            

                                                                                                                                        

                                                                                                         


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder